معرفی چای و دمنوش

  • ۰
  • ۰

شاید این سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد که آیا چای ماسالا برای لاغری انتخاب مناسبی هست؟

قبل از مطالعه این مقاله میتوانی مطلب چای ماسالا چیست را مطالعه کنید.

شاید زمانی که میخواهیم برای لاغری یک چای انتخاب کنیم اولین گزینه ای که به ذهن می آید چای سبز باشد. چای سبز به دلیل قابلیت افزایش متابولیسم بدن در چربی سوزی خیلی خوب عمل میکند. چای سفید و چای اولانگ هم به همین شکل، اگر بحث چای های لاغری مطرح باشد چای ماچا مادر همه این چای ها ست. اما آیا چای ماسالا برای لاغری مناسب است؟ شاید در نگاه اول این چای با دیگر چای ها متفاوت باشد، این چای که در واقع یک نوع شیر چای هست از ترکیب چند ادویه فوق‌العاده مفید تهیه میشود که هر کدام به تنهایی برای سلامتی بدن، تقویت سیستم ایمنی، افزایش متابولیسم، تقویت استخوانها، بهبود عملکرد و فعالیت هورمون های بدن مناسب هستند و هر کدام برای بدن مزایای خاص خود را دارند.

اما، چای ماسالا برای لاغری انتخاب فوق‌العاده مناسبی هست. چرا؟ اولین دلیلی که برای انتخاب این چای و جایگزین کردن آن با بقیه چای های لاغری میشود بیان کرد طعم فوق‌العاده متفاوت این نوشیدنی هست.

همانطور که گفتیم چای ماسالا در واقع نوعی شیر چای هست و از ترکیب ادویه هایی مثل میخک، بادیان ختایی (انیسون ستاره ای)، هل، جوز هندی، زنجبیل و… تهیه میشود، پس این نوشیدنی حاوی مقادیر مناسبی از پروتئین است و پروتئین موجود در شیر به احساس سیری کمک زیادی میکند. بنابراین با مصرف چای ماسالا احتمال پرخوری ها در ادامه روز کاهش می یابد. حتی میتوان چای ماسالا را به عنوان یک میان وعده سالم انتخاب کرد.

بنابراین با مصرف چای ماسالا احتمال پرخوری ها در ادامه روز کاهش می یابد.

همچنین چای ماسالا به جلوگیری از افزایش وزن کمک میکند و به چند طریق منجر به کاهش چربی ها میشود.

چرا چای ماسالا برای لاغری؟

چرا چای ماسالا برای لاغری؟

این چای یکی از گزینه های کم کالری است که میتواند انتخاب مناسبی برای یک میان وعده سالم باشد. هرچه در انتخاب شیری که با ماسالا ترکیب میشود دقت بیشتری صورت بگیرد میزان کالری دریافتی حاصل از مصرف این چای نیز کاهش می یابد. اما در مجموع اگر این چای با شیر پرچرب هم مصرف شود در نهایت بین 60 تا 80 کالری به ازاء هر لیوان دریافت میکنید.

حتی میتوان این چای را بدون شیر و آب به تنهایی مصرف نمود اما باید خاطر نشان کرد که مصرف چای ماسالا خالص احتمالا طعم کمتر خوشایندی داشته باشد و اگر این چای با شیر مصرف شود نه تنها طعم مطلوبی خواهد داشت بلکه همانطور که قبلا هم اشاره شد پروتئین موجود در شیر به ایجاد احساس سیری کمک میکند و با ایجاد حس سیری بعد از مصرف تمایل کمتری به دریافت کالری بیشتر وجود دارد.

اما در مجموع اگر این چای با شیر پرچرب هم مصرف شود در نهایت بین 60 تا 80 کالری به ازاء هر لیوان دریافت میکنید.

خواص چای ماسالا برای لاغری

ترکیبات چای ماسالا برای لاغری مفید هستند؟

ادویه های موجود در چای ماسالا به تحریک آنزیم های گوارشی و پانکراس کمک میکنند که در نتیجه منجر به جذب اکسیژن بیشتر میشود و تجزیه چربی های ذخیره را بهبود میبخشد.

همچنین برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف فلفل سیاه که یکی از ادویه های موجود در چای ماسالا است در افزایش میزان متابولیسم بدن موثر است.

همچنین وجود زنجبیل در ترکیبات این چای لاغر کننده منجر به بهبود عملکرد دستگاه گوارش میشود و به این ترتیب عمل هضم به خوبی انجام میشود.

دارچین موجود در چای ماسالا تنظیم کننده قند خون میباشد و در بسیاری از موارد پزشکان مصرف آن را به بیماران دیابتی توصیه میکنند. تنظیم قند خون به کاهش چربی های انباشته کمک میکند و دارچین به متابولیزه شدن کربوهیدراتها و گلوکز کمک شایانی میکند.

مصرف چای ماسالا در رژیم لاغری

مصرف چای ماسالا در رژیم لاغری

چای سیاه به همراه ادویه های بی نظیری مثل هل، زنجبیل، دارچین، بادیان ستاره ای، جوز هندی و … که به نسبتی مناسب با هم ترکیب شده اند یک نوشیدنی عالی، سالم و با کالری مناسب به عنوان میان وعده است. این چای نه تنها به افزایش میزان متابولیسم بدن کمک میکند، بلکه به شکستن بافت های چربی هم کمک میکند و استفاده از شیر در ترکیب این نوشیدنی هم به لطیف شدن طعم این چای کمک میکند و همچنین پروتئین و کلسیم مورد نیاز روزانه بدن را تامین میکند و در کنار آن احساس سیری مطلوبی بعد از مصرف این نوشیدنی به ارمغان می آورد.

این نوشیدنی انتخاب مناسب و جایگزین خوبی برای میان وعده های ناسالم و پرکالری است.

مصرف یک فنجان چای ماسالا به همراه یک تکه کوچک شکلات تلخ یک انتخاب فوق‌العاده عالی برای یک بعدازظهر دلچسب خواهد بود.

  • ۹۸/۰۳/۰۲
  • نیما صادق

نظرات (۱)

چای ماسالا یک نوشیدنی تندوتیز و خوش عطرهندیه که با عسل شیرین میشه و میشه از آن برای تقویت سیستم ایمنی، بالا بردن سطح انرژی، افزایش آنتی‌اکسیدان در بدن، بهبود وضعیت متابولیسمی، کاهش وزن و هضم بهتر غذا استفاده کرد. طرزتهیه چای ماسالا را اینجا بخوانید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی