معرفی چای و دمنوش

  • ۰
  • ۰

عوارض چای رویبوس چیست

چای Rooibos یک نوشیدنی سالم و خوشمزه است. رویبوس کافئین ندارد و میزان تانن آن کم و میزان آنتی اکسیدان بسیار بالایی دارد از این رو چای رویبوس برای سلامتی بسیار مفید است که برای اطلاع از آن میتوانید به مقاله ی چای رویبوس چیست؟ مراجعه کنید.

اما همانطور که میدانید مصرف روزانه ی هر نوع نوشیدنی و در کل هر چیزی که به طور روزانه و مقدار زیاد میل شود ممکن است عوارض یا اثرات منفی روی بدن داشته باشد. ما در اینجا میخواهیم درباره عوارض چای رویبوس، این نوشیدنی کمیاب و نادر صحبت کنیم.

عوارض چای رویبوس

به طور کلی نوشیدن چای رویبوس بسیار مفید بوده و این نوشیدنی خوش رنگ برای سلامتی شما کارآمد خواهد بود اما باید با اثرات جانبی احتمالی این دمنوش کمیاب هم آشنا شوید.

افزایش آنزیم های کبد

یک مورد مطالعه روی کسانی که به طور روزانه مقدار زیادی از چای رویبوس استفاده میکردند نشان داد افزایش آنزیم های کبدی با مصرف روزانه ی این دمنوش ارتباط مستقیم دارد. که افزایش این آنزیم ها اغلب نشانگر مشکلات کبدی هستند.

افزایش هورمون استروژن

ترکیبات خاصی در دمنوش رویبوس وجود دارد که میتواند تولید هورمون های زنانه، استروژن را تحریک کند. و این یکی دیگر از عوارض چای رویبوس است که برای افرادی با شرایط حساس به هورمون، ممنوعیت مصرف ایجاد میکند. برخی منابع معتقدند کسانی که در شرایط هورمونی نامناسب هستند مانند افراد مستعد سرطان پستان بهتر است از این دمنوش استفاده نکنند.

اختلال با داروهای شیمی درمانی

از طرفی به دلیل بالا بودن میزان آنتی اکسیدان در چای رویبوس، کسانی که در مرحله ی شیمی درمانی به سر میبرند باید با مشورت پزشک معالج خود به مصرف این دمنوش بپردازند چرا که ترکیب شدن آنتی اکسیدان های رویبوس با داروهای شیمی درمانی ممکن است اثر سوء داشته باشد و یکی از عوارض چای رویبوس محسوب میشود.

تنگی نفس

این چای برای افرادی که مستعد آلرژی هستند توصیه نمیشود. از عوارض چای رویبوس میتوان به ایجاد آلرژی و در ادامه ی آن، مشکل تنفس، خارش پوست، تنگی نفس، سستی و سفتی سینه اشاره کرد.

عوارض جانبی ممکن برای نوزادان

با این وجود که نوشیدن چای رویبوس برای مادران شیرده و باردار بسیار مفید است، اما برای آن دسته از مادران که از مکمل های دارویی استفاده میکنند توصیه نمیشود. چرا که ممکن است این اختلال برای کودک مضر باشد.

رویبوس تازه می تواند سمی باشد

چای Rooibos تازه یا خام ممکن است با باکتری ها و سالمونلا آلوده باشد، بنابراین مطمئن شوید که بهترین نوع از این نوشیدنی را مصرف کنید.

گفتنی است این دمنوش گیاهی نادر به طور کلی برای سلامت انسان بسیار سودمند است و اثرات جانبی ذکر شده اغلب روی نمونه های آزمایشگاهی رویت شده است.

  • ۹۸/۰۲/۳۰
  • نیما صادق

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی